Muzyka w kartach tarota – część 4

Dawno nie było, a to wciąż jeden z moich ulubionych sposobów poznawania kart.

Dzisiaj zacznę od:

3 buław – Samantha Mumba – Gotta tell You (Muszę Ci powiedzieć)

Teledysk: W ruchu – dziewczyna cały czas idzie, przechodzi i wychodzi z pomieszczeń i budynków. Praktycznie cały czas jest odwrócona tyłem lub bokiem do kamery. Mamy do czynienia z buławami, zatem teledysk jest bardzo dynamiczny. Wokalistka tańczy, przeskakuje przeszkody, robi fikołki. W tekście żegna się z chłopakiem, który jej nie kocha, ostatecznie zamykając ten rozdział w swoim życiu. 3 kijów odnośnie związków partnerskich idealnie odzwierciedla to powiedzenie: „To koniec. Mam Cię za sobą”. Pamiętajmy, że to Karta Brama – mówi zatem o przekraczaniu pewnych granic.
Ostatecznie, na koniec dziewczyna wsiada do samolotu i odlatuje (3 kijów często pokazuje wszelkie wyjazdy i podróże).

Tekst (fragmenty):

Kiedy wszedłeś do pokoju tą ważną nocą
Specjalne uczucie pękło wewnątrz
To byłeś tylko ty, nikt inny
Ale skarbie, teraz wiem lepiej

To było coś takiego w Twoich oczach
Co spowodowało, że zdałam sobie sprawę
Ale teraz słyszę głosy w głębi siebie

Nie chcę Ciebie kochać, jeśli Ty mnie nie kochasz
Nie chcę Twojej pomocy, kiedy Ty mnie nie potrzebujesz
Nie chcę Ci tego powiedzieć teraz, ale to byłoby nie w porządku
Gdybym nie powiedziała Ci tego dziś wieczorem

 

 Cesarzowa – The Weekend – Earned it (Zasłużyłaś)

Teledysk: Wokalista ogląda nasycony erotyzmem pokaz taneczny kobiet odbywający się w zamkniętym dla widzów teatrze/operze. Piękne kobiece ciała, ubrane w skąpe stroje, a do tego krzesła jako rekwizyty taneczne to nie wszystko. Pojawia się też kobieta będąca ucieleśnieniem ideału każdego mężczyzny. Naga, ale zupełnie nieskrępowana tą sytuacją, zwisająca na sznurach na scenie. Pozwala się podziwiać, ma z tego powodu satysfakcję, uśmiecha się i przywołuje do siebie mężczyznę.

Tekst (fragmenty):

Sprawiasz, że to wydaje się magią,
bo nie widzę nikogo, nikogo prócz Ciebie, Ciebie, Ciebie.
Nigdy nie jestem zdezorientowany
Hej, hej
Jestem przyzwyczajony do bycia wykorzystywanym

Bo dziewczyno, jesteś idealna,
zawsze jesteś tego warta,
i zasługujesz na to,
sposób w jaki na to pracujesz,
bo dziewczyno, zdobyłaś to,
Dziewczyno, zdobyłaś to

Rydwan – Mahan Moin – Azizami (Najdroższy)

Teledysk: Co tu dużo opowiadać: Ona wraca (prawdopodobnie z długiej podróży) do Niego na koniu (ciekawostka: biało- czarnym 😆 ). Jest zatem powrót, środek lokomocji, jest dynamika, prędkość i rytmiczność – tak charakterystyczne dla gwałtownego, szybkiego w działaniu Arkanu VII.  Dodatkowo, piosenka jest dwujęzyczna (wokalistka część tekstu śpiewa po angielsku, a część po persku) – co także pokazuje karta Rydwan.

Tekst (fragmenty):

Zagubiłam się,
Nie mogłam zrozumieć
co miałam, kim byłam, czułam się bezsilna
więc daj mi swoją rękę,
daj mi swą miłość,
daj mi to, co nazywasz domem
(w innym wypadku chyba oszaleję)

Najdroższy,
Już wracam do Ciebie, mój kochany
Pragnę Cię, kocham Cię!
Najdroższy,
Już wracam do domu, mój kochany
pragnę Cię, kocham Cię!

Dodaj komentarz